← Terug
Het voorjaar voelen: wie heeft ook meer energie nu?
Is het alleen ik of voelen jullie het ook? Sinds de dagen langer zijn heb ik zoveel meer energie. Ik word vrolijker wakker, heb meer zin om te bewegen, en voel me lichter.
Dat is niet alleen gevoel — meer daglicht = meer serotonine. Je lichaam reageert echt op de seizoenen. Geniet ervan!
Reageer
Log in om te reageren.
tineke.m2 maanden geleden
Absoluut! Ik merk het ook zo. Na die donkere wintermaanden is het alsof ik wakker word uit een winterslaap.
bea.19682 maanden geleden
Ja!! Ik ben deze week elke ochtend om 6:30 al wakker zonder wekker. Dat gebeurt in de winter echt niet.
KatjaCallens2 maanden geleden
Heerlijk hè, Bea! Dat is letterlijk je biologische klok die reageert op het ochtendlicht. Maak er gebruik van — ga naar buiten in die eerste uren!
marco_19782 maanden geleden
Bij mij ook. Ik merk het vooral aan mijn motivatie om te sporten. In de winter moest ik mezelf dwingen, nu wil ik gewoon naar buiten.