← Terug
Beginnen met hardlopen op latere leeftijd
Ik ben 43 en heb nooit echt gesport behalve mijn werk (timmerman). Nu wil ik beginnen met hardlopen maar ik ben bang dat mijn knieën het niet aankunnen. Iemand die ook later begonnen is? Hoe pak je dat het beste aan?
Reageer
Log in om te reageren.
rick.vd1 maanden geleden
Ik ben op mijn 40e begonnen! Begin rustig met wandelen en dan steeds iets langer joggen. De Couch to 5K app is echt een aanrader. En investeer in goede hardloopschoenen, dat scheelt enorm voor je knieën.
tom.b1 maanden geleden
Couch to 5K kende ik niet, ga ik even opzoeken. En goede schoenen heb ik al, die gebruik ik op het werk. Bedankt!
KatjaCallens1 maanden geleden
Mooi dat je deze stap wilt zetten Tom! Het is nooit te laat om te beginnen. Rustig opbouwen is de sleutel. En voor je gewrichten kan kurkuma ondersteuning bieden. Meer over kurkuma en gewrichten