← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door roy.vd1 maanden geleden

Boksen als workout — niet alleen voor fighters

Ik boks drie keer per week en het is de beste workout die er is. Cardio, kracht, coördinatie en stressverwerking in één. Je hoeft niet in de ring te staan, een bokszak trainen is al genoeg. Wie is er ook mee begonnen?
5
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

Ludojansen1 maanden geleden

Boksen lijkt me gaaf! Is het moeilijk om als beginner te starten? Ik doe nu trailrunning maar zoek iets extra's voor kracht.

roy.vd1 maanden geleden

Helemaal niet moeilijk Joost! Begin met een beginnerscursus, de meeste boksscholen hebben dat. Je leert de basis en bouwt rustig op. Probeer het!

KatjaCallens1 maanden geleden

Hoi Ludo! Welkom in de community! Boksen is echt een fantastische aanvulling op trailrunning. Running is top voor uithoudingsvermogen, maar boksen geeft je die core-stabiliteit en bovenlichtaamkracht die je als runner soms mist. De meeste boksscholen bieden instaplessen aan, dus je hoeft je niet meteen in te schrijven. Tip: na zo'n intensieve combo van trail + boksen kan je spieren wel wat extra ondersteuning gebruiken. Veel van onze leden zweren bij Turbo Kurkuma voor het herstel na zware trainingen. Laat ons weten hoe het gaat!

KatjaCallens1 maanden geleden

Mooi Roy! Boksen is inderdaad een complete workout. En net als bij andere intensieve sporten kan kurkuma helpen bij het herstel van je gewrichten en spieren. Meer over kurkuma bij sport