← Terug
Fietsen en voeding — tips voor de sportieve fietser
Ik fiets 3-4 keer per week, afstanden van 40-60 km. Ik merk dat mijn herstel beter gaat sinds ik meer op voeding let.\n\nMijn routine:\n- Voor het fietsen: banaan + handje noten\n- Na het fietsen: smoothie met eiwitpoeder en een schepje Green Juice\n- Dagelijks: 2 Turbo Kurkuma voor de gewrichten\n\nWie fietst er nog meer en wat is jullie voedingsroutine rondom het sporten?
Reageer
Log in om te reageren.
kees.b1 maanden geleden
Ik fiets ook veel en neem een banaan mee voor onderweg. Na het fietsen drink ik golden milk met kurkuma. Werkt goed voor mij.
KatjaCallens1 maanden geleden
Mooie routine Margot! Green Juice na het sporten is een slimme keuze, het vult de micronutriënten aan die je tijdens het fietsen verliest. En kurkuma voor de gewrichten is bij veel sporters een vaste prik. Als je ook je pezen en banden wilt ondersteunen, is een schepje collageen in die smoothie een mooie toevoeging. Lees hier over collageen voor sporters.