← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door sjaak.k1 maanden geleden

Fietsen weer opgepakt, maar mijn knieen protesteren

Sinds een maand ben ik weer flink aan het fietsen, drie a vier keer per week een rondje van een uur. Heerlijk om te doen, maar mijn knieen zijn het er niet helemaal mee eens. Vooral de dag erna voel ik ze zeuren. Ik ben 62 en wil dit echt volhouden, dus ik zoek naar dingen die kunnen helpen. Ik hoorde iets over krill olie voor de gewrichten. Neemt iemand hier dat en helpt het echt bij dit soort dingen? Ik hoor het graag, wil niet meteen naar de fysio als het ook anders kan.
3
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

nel.19571 maanden geleden

Ik fiets ook veel en had precies hetzelfde met mijn knieen. Ik neem nu al een tijd krill olie, twee per dag, en na een week of zes merkte ik dat het zeuren minder werd. Geen wonder van de ene op de andere dag, maar het heeft me wel geholpen om te blijven fietsen.

sjaak.k1 maanden geleden

Dat is precies wat ik hoopte te horen Nel, dank je. Dan ga ik het proberen en geef ik het de tijd. Fijn dat jij weer kunt blijven fietsen.

KatjaCallens1 maanden geleden

Wat fijn dat je weer fietst Sjaak. Krill olie wordt inderdaad veel gebruikt voor de gewrichten vanwege de omega-3 en de antioxidant astaxanthine, die samen ontstekingsgevoeligheid kunnen helpen kalmeren. Geef het wel een paar weken de tijd. Ik legde het verband tussen ontstekingen en gewrichtsklachten in dit artikel verder uit.