← Terug
Hardlopen beginnen op je 31e - te laat?
Ik heb nog nooit aan hardlopen gedaan maar wil er graag mee beginnen. Iedereen om me heen lijkt al jaren te lopen. Ben ik te laat? En hoe begin je zonder blessures te krijgen?
Reageer
Log in om te reageren.
wim.dekker1 maanden geleden
Te laat?! Ik ben op mijn 45e begonnen en loop nu halve marathons. Begin met wandelen en hardlopen afwisselen, zoek eens op Couch to 5K. Dat programma is perfect voor beginners.
KatjaCallens1 maanden geleden
Sanne, 31 is absoluut niet te laat — Sonja is het bewijs! Couch to 5K is inderdaad een fantastisch beginprogramma. Begin rustig, luister naar je lichaam en investeer in goede hardloopschoenen. Voor je gewrichten en spierherstel kun je een schepje Collageen nemen — dat ondersteunt je gewrichten bij de impact van het lopen. Kurkuma helpt ook bij spierherstel na het sporten. Veel plezier met je eerste loopjes!