← Terug
Na een dag tuinieren twee dagen stijf, herkenbaar?
Ik ben 65 en heb een moestuin van ongeveer vier bij tien meter. Vroeger deed ik dat op een zaterdag en maandag stond ik er weer. Nu ben ik twee dagen stijf in mijn onderrug en heupen.
Ik neem sinds maart Superba Krill Olie, twee per dag bij het ontbijt. Het is niet zo dat de stijfheid weg is, maar hij duurt korter dan vorig jaar rond deze tijd. Mijn vrouw zegt dat ik ook gewoon minder lang achter elkaar moet doorwerken, wat waarschijnlijk gewoon waar is.
Is er hier iemand die het volhoudt om af te wisselen tussen zwaar en licht werk? Ik begin altijd enthousiast en dan doe ik in een keer alles.
Reageer
Log in om te reageren.
piet.k1 maanden geleden
Ik ben 64 en heb precies hetzelfde met de tuin. Wat bij mij werkt is een kookwekker op veertig minuten. Als hij gaat stop ik met dat klusje en doe ik iets staands of lopends. Klinkt kinderachtig maar ik ben er echt minder stijf van.
KatjaCallens1 maanden geleden
Die veertig minuten van Piet zou ik zeker proberen Henk. En wat je beschrijft over kortere stijfheid is precies wat we vaker terug horen bij krill, het gaat zelden om helemaal weg maar wel om sneller herstellen. Wat ook helpt is na het tuinieren tien minuten rustig doorlopen in plaats van meteen in de stoel ploffen. Hier staat meer over wat krill olie precies doet: 13 bewezen voordelen van krill olie.