← Terug
Nordic walking voor beginners — mijn ervaringen
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met Nordic walking en het is echt iets voor mij. Intensiever dan gewoon wandelen maar minder belastend dan hardlopen.\n\nTips voor beginners:\n- Neem een les, de techniek is belangrijk\n- Start met 30 minuten, bouw langzaam op\n- Goede stokken maken echt verschil\n\nIk neem Turbo Kurkuma voor mijn gewrichten (heb lichte artrose in mijn knieën) en dat helpt goed bij het herstel na het wandelen.
Reageer
Log in om te reageren.
fred.b1 maanden geleden
Nordic walking is geweldig! Ik doe het ook al een jaar. Veel beter voor je gewrichten dan hardlopen en toch flink intensief.
KatjaCallens1 maanden geleden
Mooie keuze Ineke! Nordic walking is perfect als je intensiever wilt bewegen zonder je gewrichten te belasten. Je gebruikt 90% van je spieren, dat is meer dan bij gewoon wandelen. En kurkuma bij artrose is een slimme aanvulling. Meer over kurkuma en gewrichten.
ineke.19731 maanden geleden
Leuk om te horen Fred! Inderdaad veel minder belastend. Ik had bij hardlopen altijd last van mijn knieën.