← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door gerrit.b2 maanden geleden

Op mijn 48e begonnen met fietsen — verslaafd!

Na 20 jaar niks aan sport gedaan te hebben kocht ik in januari een tweedehands racefiets. Eerst 10 km en ik was kapot. Nu, 3 maanden later, fiets ik 40 km op een zondagochtend en geniet ik ervan. Het rare is: ik verlang ernaar. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen over sport.
12
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens2 maanden geleden

Heerlijk om te lezen, Gerrit! Die verslaving aan beweging — dat is je lichaam dat je beloont met endorfine. En 40 km na 3 maanden is knap. Let wel op je knieën bij het opbouwen, zeker met een racefiets!

bas_19752 maanden geleden

Ik wil dit ook zo graag maar met ploegendienst is het lastig plannen. Misschien een hometrainer als alternatief voor regenachtige dagen?

gerrit.b2 maanden geleden

Bas, een hometrainer is prima voor conditie! Ik heb er ook een voor doordeweeks. In het weekend buiten, dat is het lekkerst.

niels_19902 maanden geleden

Top verhaal! Fietsen is geweldig voor je cardiovasculaire gezondheid en laag-impact voor gewrichten. Perfecte sport om later mee te beginnen.