← Terug
Op mijn 70e elke dag 10.000 stappen: mijn geheim
Hallo allemaal, ik ben Jan, 71 jaar.
Elke dag loop ik minstens 10.000 stappen. Regen of zonneschijn. Mijn vrouw noemt me gek, mijn huisarts noemt me een voorbeeld.
Mijn geheim? Drie dingen:
**1. Goede schoenen** — invest in je voeten, ze dragen je je hele leven.
**2. Turbo Kurkuma** — 2 capsules bij het ontbijt. Mijn gewrichten zouden dit niet aankunnen zonder. Ik had 5 jaar geleden last van mijn knieën en overwoog om minder te lopen. Sinds de kurkuma is die stijfheid grotendeels verdwenen.
**3. Turbo Magnesium** — 2 capsules 's avonds. Geen krampen meer en ik slaap als een roos.
Ik heb gelezen dat bewegen op latere leeftijd enorm belangrijk is voor je hart en botten: 4 manieren voor extra jaren
Beweging is de beste medicijn. En met de juiste ondersteuning kun je dat tot op hoge leeftijd volhouden.
Wie wandelt hier ook regelmatig?
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Jan, wat een inspiratie! 71 jaar en elke dag 10.000 stappen — dat is wat ik bedoel met "leeftijd is maar een getal." En die combinatie van kurkuma voor je gewrichten en magnesium voor spierherstel is precies goed.
bert_19621 maanden geleden
Jan, ik ben 63 en jij inspireert me om meer te wandelen. Ik zit nu op 5.000 stappen per dag. Doel: 10.000 binnen een maand!
jan.k1 maanden geleden
Bert, gewoon elke week 500 stappen erbij. Dat is de truc. Niet meteen alles willen, maar geleidelijk opbouwen. Over 10 weken zit je op 10.000!
theo.vd1 maanden geleden
Respect Jan! Als hardloper apprecieer ik iedereen die consequent beweegt. En die tip over goede schoenen kan ik alleen maar beamen — dat is de belangrijkste investering.