← Terug
Spierherstel na de 45 - langer nodig?
Ik merk dat ik na een stevige training veel langer nodig heb om te herstellen dan 10 jaar geleden. Spierpijn duurt soms 3 dagen. Is dat normaal op mijn leeftijd (48)? En kan ik daar iets aan doen qua voeding of supplementen?
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Herkenbaar, Marcel! Na je 40e daalt de spieropbouw en het herstel duurt inderdaad langer. Wat helpt: Turbo Kurkuma (2 per dag, bij het eten) voor sneller herstel door de ontstekingsremmende werking. Een schepje Turbo Collageen door je shake ondersteunt je gewrichten en bindweefsel. En zorg voor voldoende eiwit en slaap! Meer info: collageen voor duursporters en de rol van collageen bij het opbouwen van spiermassa 💪
remco_19831 maanden geleden
Klopt helemaal. Ik merk ook dat ik langer nodig heb dan vroeger. Kurkuma en collageen helpen mij en ik plan nu ook meer rustdagen in.
marcel.vd1 maanden geleden
Rustdagen inplannen is een goeie. Ik train soms 4 dagen achter elkaar, dat moet ik misschien niet meer doen op mijn leeftijd 😅