← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door sef.k1 maanden geleden

Terug beginnen met hardlopen op mijn 61e, gewrichten spelen op

Na jaren stilzitten ben ik weer beginnen joggen, drie keer per week een rondje van een halfuur. Goed voor de conditie, maar mijn knieën en enkels laten het duidelijk voelen de dag erna. Ik neem sinds een maand Superba Krill Olie, twee per dag, omdat een vriend zei dat het hem hielp met stijve gewrichten. Ik durf nog niet te zeggen of het echt aan de krill ligt of gewoon aan het opbouwen, maar het gaat wel iets soepeler dan in het begin. Hebben jullie ervaring met krill olie en sporten? En hoelang duurde het bij jullie voor je iets merkte? Ik wil vooral weten of ik geduld moet hebben.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

harrie.k1 maanden geleden

Herkenbaar. Ik ben op mijn 63e weer beginnen wandelen en later joggen, en de eerste weken deed alles zeer. Ik neem nu ruim twee maanden krill olie, twee per dag, en pas na een week of zes voelde ik dat mijn gewrichten wat soepeler werden. Geef het dus even de tijd en bouw rustig op, dat laatste maakt volgens mij het grootste verschil.

sef.k1 maanden geleden

Dank voor het eerlijke antwoord, dat stelt me gerust. Ik was al bang dat ik iets verkeerd deed omdat het nog niet meteen beter ging. Ik bouw rustig verder op en blijf bij mijn twee per dag. Fijn te horen dat het bij jou uiteindelijk loonde.

KatjaCallens1 maanden geleden

Wat fijn dat je weer beweegt Sef. Bij krill olie is geduld inderdaad het sleutelwoord, de omega 3 en astaxanthine moeten zich opbouwen en dat duurt bij de meeste mensen vier tot zes weken. Bouw je trainingen langzaam op en blijf bij je twee per dag. Voor wie meer wil weten over wat krill precies doet: 13 bewezen voordelen van krill olie.