← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door joke.196324 dagen geleden

Van 3000 naar 10.000 stappen per dag — hoe ik het volhield

Drie maanden geleden begon ik mijn stappen te tellen en schrok me kapot: gemiddeld 3.200 per dag. Ik zit de hele dag achter een bureau en in de avond plof ik op de bank. Herkenbaar? Ik heb mezelf toen een simpel plan gemaakt: elke week 1.000 stappen erbij. Geen extreme doelen, gewoon rustig opbouwen. De eerste weken was het even wennen, maar nu loop ik moeiteloos 10.000 per dag. Wat hielp: een rondje lopen na de lunch (15 min), een avondwandeling van 20 minuten, en de auto iets verder parkeren. Klinkt simpel en dat is het ook. Het mooie is dat ik me nu zoveel energieker voel en beter slaap. Mijn knieen doen het ook prima, terwijl ik daar best bang voor was op mijn leeftijd. Heeft iemand nog tips om de stappen vol te houden als het regent of koud is?
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens24 dagen geleden

Wat een mooi verhaal Joke! Wandelen wordt zo onderschat als bewegingsvorm, maar het is echt een van de beste dingen die je voor je lichaam kunt doen. En die aanpak van 1.000 stappen per week erbij is precies goed, zo geef je je lichaam de tijd om te wennen. Tip voor regenachtige dagen: een goede regenjas en waterdichte schoenen, en je merkt dat je er eigenlijk best van geniet. Frisse lucht is frisse lucht, ook met een bui. En voor de energie: een glas Green Juice voor je wandeling geeft je net dat extra zetje. En een warm welkom ook aan Kim die net bij onze community is gekomen! Fijn dat je erbij bent, voel je vrij om je ervaringen te delen of vragen te stellen.

bregje.vd23 dagen geleden

Mijn tip voor slecht weer: een goede podcast of audioboek! Ik luister altijd tijdens het wandelen en dan merk je niet eens dat het regent. Soms loop ik zelfs extra lang omdat ik zo in het verhaal zit. En eens met Katja, na een Green Juice voel ik me altijd net iets energieker onderweg.