← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door jan.brouwer1 maanden geleden

Wandelen met stokken - Nordic walking ervaringen?

Ik wandel graag maar overweeg om te starten met Nordic walking. Het schijnt goed te zijn voor de bovenlichaamspieren. Doet iemand hier aan Nordic walking? Hoe bevalt het?
3
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

bert.19521 maanden geleden

Ik doe het al 2 jaar en vind het geweldig! Je gebruikt 90% van je spieren in plaats van 40% bij normaal wandelen. En het ontlast je knieën. Begin wel met een cursus voor de techniek.

KatjaCallens1 maanden geleden

Jan, Nordic walking is fantastisch voor alle leeftijden! Bert heeft gelijk — de techniek is belangrijk, dus een cursus is slim. Het is laagdrempelig, sociaal en je verbrandt meer calorieën dan gewoon wandelen. Voor je gewrichten en spierherstel na het wandelen kan kurkuma helpen — neem er 2 per dag. Een schepje Collageen ondersteunt je gewrichten ook. Meer over collageen en beweging: collageen voor duursporters.