← Terug
Beweging & FitnessGeplaatst door guus.k4 dagen geleden

Weer beginnen met hardlopen op mijn 56e, mijn knieen protesteerden

Na jaren stilzitten ben ik dit voorjaar weer begonnen met rustig hardlopen, drie keer per week een rondje van een kwartier. Mijn conditie ging vooruit maar mijn knieen waren 's ochtends stijf en kraakten flink. Niet leuk als je net je motivatie terug hebt. Een buurman tipte me krill olie voor de gewrichten. Ik neem nu zo'n twee maanden de Superba Krill Olie, twee capsules per dag, en samen met een goede warming-up merk ik dat de ochtendstijfheid een stuk minder is. Of het de krill is of de opbouw weet ik niet zeker, maar ik ben blij met hoe het nu gaat. Doen jullie iets specifieks voor de gewrichten als je weer begint met sporten? Benieuwd naar tips, vooral van mede-vijftigers en ouder.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

wim.19614 dagen geleden

Herkenbaar Guus. Ik ben 64 en wandel veel, en mijn knieen waren 's ochtends ook stug. Ik neem de Superba Krill Olie nu een half jaar en samen met wat rekoefeningen gaat het stukken beter. Niet opgeven die eerste weken.

guus.k3 dagen geleden

Dank Wim, goed om te horen van iemand met wat meer kilometers. Doe je die rekoefeningen voor of na het wandelen?

KatjaCallens4 dagen geleden

Fijn dat je weer beweegt Guus, en slim om het rustig op te bouwen. Krill olie wordt door veel van onze leden genoemd voor soepelere gewrichten, juist omdat de omega-3 erin goed wordt opgenomen. Geef het gerust acht tot twaalf weken en luister naar je knieen. Ik zette de voordelen van krill olie hier op een rij.