← Terug
Weer beginnen met wandelen op mijn 58e, en wat me daarbij hielp
Na jaren van te veel zitten besloot ik dit voorjaar om elke dag minstens een half uur te gaan wandelen. De eerste weken had ik flink last van stijve knieën, vooral 's ochtends. Een collega tipte me om eens naar omega-3 te kijken.
Ik ben de Superba Krill Olie gaan nemen, twee per dag bij het ontbijt. Ik wil niet overdrijven, maar na een week of vijf merk ik dat het opstaan een stuk soepeler gaat. Of het nu de krill is of het bewegen zelf, of allebei, dat weet ik niet precies, maar ik blijf het zeker volhouden.
Zijn er hier meer mensen die op latere leeftijd weer fanatiek zijn gaan bewegen? Hoe houden jullie het vol als het even tegenzit?
Reageer
Log in om te reageren.
kees.19565 dagen geleden
Petje af dat je weer begonnen bent. Ik ben 70 en wandel inmiddels elke ochtend met de hond, en die stijfheid in het begin herken ik volkomen. Bij mij werd het na een week of zes echt minder. Volhouden is de truc.
KatjaCallens5 dagen geleden
Mooi om te lezen, allebei. Beweging en omega-3 vullen elkaar echt goed aan voor soepele gewrichten. Geef het de tijd, René, vijf weken is nog vrij vers. Ik schreef er een stuk over de voordelen van krill olie dat je misschien interessant vindt.