← Terug
Weer pijnvrij fietsen op mijn 69e
Sinds mijn pensioen fiets ik elke week een flinke ronde met een clubje oud-collega''s, meestal zo''n 60 kilometer. Het laatste jaar begonnen mijn knieën op te spelen, vooral de dag erna. Traplopen was dan geen pretje.
Mijn vrouw gebruikt al jaren Turbo Kurkuma en bleef maar zeggen dat ik het ook eens moest proberen. Uiteindelijk toch gedaan, twee capsules bij het ontbijt. De eerste weken merkte ik weinig, dus ik was sceptisch. Maar ergens in week vier viel me op dat ik na de zondagrit gewoon normaal de trap af liep.
Nu drie maanden verder en de stijfheid is grotendeels weg. Ik zeg niet dat het toverpillen zijn, ik ben ook wat rustiger gaan opbouwen. Maar het verschil is voor mij te groot om toeval te zijn.
Zijn er meer fietsers hier? Wat doen jullie tegen stijve gewrichten na een lange rit?
Reageer
Log in om te reageren.
fred.j1 maanden geleden
Mooi verhaal Kees. Ik fiets zelf ook nog elke week, inmiddels wel op een e-bike, de heuvels winnen het van de trots. Ik neem al een tijd kurkuma en krill olie samen, twee per dag van elk, en mijn knieën doen het op hun 72e nog prima.
kees.19571 maanden geleden
Een e-bike, daar wil mijn vrouw mij ook aan hebben Fred. Voorlopig houd ik het nog even vol op eigen kracht, maar ik zeg nooit nooit. Die combinatie met krill ga ik eens bekijken.
KatjaCallens1 maanden geleden
Wat een heerlijk verhaal Kees, 60 kilometer op je 69e, petje af! Dat je pas na een paar weken verschil merkte klopt helemaal, curcumine heeft even tijd nodig om zijn werk te doen. Voor wie meer wil weten over hoe dat precies zit bij gewrichten: ik schreef er dit artikel over. Veel mooie kilometers gewenst!