← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door piet.m1 maanden geleden

Brood bakken met probiotica-vriendelijke ingrediënten

Als oud-bakker probeer ik nu brood te bakken dat goed is voor de darmen. Ik gebruik:\n\n- Zuurdesem (natuurlijke gisting, beter verteerbaar)\n- Volkorenmeel (meer vezels)\n- Lijnzaad en chiazaad (prebiotica)\n- Soms wat kefir in het beslag\n\nHet is lekkerder dan je denkt en mijn darmen zijn er blij mee. Samen met Turbo Probiotica (2 per dag) voel ik me goed.\n\nWie bakt er nog meer eigen brood?
5
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

willy.19511 maanden geleden

Zuurdesembrood is zo lekker! Mijn buurvrouw bakt het ook en geeft me soms een brood. Misschien moet ik het zelf ook eens proberen.

KatjaCallens1 maanden geleden

Wat een mooi verhaal Piet! Zuurdesem is inderdaad veel beter verteerbaar dan gewone gist, door het fermentatieproces worden bepaalde eiwitten al deels afgebroken. En de prebiotische vezels uit lijnzaad en chiazaad voeden de goede darmbacteriën. Samen met Turbo Probiotica heb je een prachtige combinatie van prebiotica (voeding voor de bacteriën) en probiotica (de bacteriën zelf). Meer over prebiotica en probiotica.

piet.m1 maanden geleden

Begin gewoon Willy! Zuurdesem is makkelijker dan je denkt. Ik kan je mijn starterrecept geven als je wilt.