← Terug
Darmklachten op latere leeftijd - herkenbaar?
Sinds ik in de 70 ben merk ik dat mijn spijsvertering trager is. Opgeblazen gevoel na het eten, soms obstipatie. Mijn dochter gaf me Turbo Probiotica en dat helpt wel, maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben op latere leeftijd. En wat jullie verder doen naast supplementen.
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Lieve Diny, dit is heel herkenbaar en je bent zeker niet de enige. Onze darmflora verandert naarmate we ouder worden en de spijsvertering wordt trager. Probiotica is een goede stap! Daarnaast helpt het om voldoende vezels te eten en genoeg water te drinken. Hier staat meer uitleg: waarom 60-plussers probiotica nodig hebben. En voor het opgeblazen gevoel: 7 huismiddeltjes die helpen. 💛
marijke.19731 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik ben 53 en merk het ook al. Probiotica helpt bij mij ook goed. En ik eet elke ochtend yoghurt met lijnzaad, dat werkt ook.
diny.19531 maanden geleden
Yoghurt met lijnzaad, dat ga ik proberen! Bedankt voor de tip.