← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door truus.19511 maanden geleden

Darmklachten op oudere leeftijd - hoort het erbij?

Vroeger had ik nooit last van mijn darmen maar de laatste jaren steeds vaker een opgeblazen gevoel en onregelmatige stoelgang. Is dat normaal als je ouder wordt of moet ik er iets aan doen?
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

frits.vdb1 maanden geleden

Ik herken dit! Mijn huisarts zei dat je spijsvertering trager wordt naarmate je ouder wordt. Meer vezels eten en voldoende water drinken helpt. En probiotica.

KatjaCallens1 maanden geleden

Truus, het is heel normaal dat je spijsvertering verandert met de leeftijd, maar je hoeft er niet mee te leven! Frits heeft gelijk — meer vezels, voldoende water en probiotica zijn de basis. Je darmflora verandert ook als je ouder wordt, dus extra ondersteuning is slim. Meer tips: 3 redenen waarom 60-plussers probiotica nodig hebben. En bij aanhoudende klachten altijd even langs de huisarts.