← Terug
Gist en je spijsvertering — mijn ontdekking
Als bakker werkte ik mijn hele leven met gist. Nu lees ik dat bepaalde mensen gevoelig zijn voor gist in voedsel. Mijn vrouw at altijd veel brood en had darmklachten. Sinds ze minder brood eet gaat het beter. Heeft iemand hier ervaring mee?
Reageer
Log in om te reageren.
merel.19951 maanden geleden
Er zijn inderdaad mensen die gevoelig zijn voor gist. Het kan een rol spelen bij darmklachten, vooral bij een verstoorde darmflora. Als ze minder brood eet en het beter gaat, is dat een sterke aanwijzing. Probiotica kan ook helpen om de balans te herstellen.
KatjaCallens1 maanden geleden
Interessant onderwerp Aad! Een gistgevoeligheid komt vaker voor dan mensen denken. Probiotica kan helpen om de balans in de darmen te herstellen. Meer over darmflora
aad.b1 maanden geleden
Dat is precies wat bij mijn vrouw speelt denk ik. Ik ga haar aanraden om eens probiotica te proberen. Bedankt Merel!