← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door toos.19461 maanden geleden

Maagklachten van supplementen - normaal?

Ik merk dat ik soms een beetje misselijk word als ik mijn supplementen neem. Vooral op een lege maag. Is dat normaal? Moet ik ze altijd bij het eten nemen? Het gaat om kurkuma en krill olie.
3
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

greetje.19551 maanden geleden

Ik had hetzelfde met krill olie op een lege maag. Sindsdien neem ik alles bij het avondeten en geen last meer. Even wennen maar het helpt echt.

KatjaCallens1 maanden geleden

Toos, dat is heel herkenbaar en Greetje geeft precies het goede advies. Kurkuma en krill olie neem je het beste bij een maaltijd — liefst met wat gezonde vetten erbij, want dat verbetert ook de opname. Nooit op een lege maag nemen, dat kan inderdaad misselijkheid veroorzaken. Een simpele tip: leg ze naast je bord zodat je het niet vergeet. Meer over het juiste moment om supplementen te nemen: wat is de beste tijd om magnesium in te nemen — geldt ook voor andere supplementen!