← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door ruben.vd1 maanden geleden

Maagzuur na het sporten — normaal?

Na intensief mountainbiken heb ik soms last van brandend maagzuur. Dat had ik vroeger nooit. Is dit normaal bij inspanning of moet ik me zorgen maken? Het gaat na een uurtje weer over.
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

arjan.b1 maanden geleden

Als fysiotherapeut hoor ik dit vaker. Het komt doordat bij intense inspanning het bloed naar je spieren gaat in plaats van je spijsvertering. Eet niet te zwaar voor het sporten en wacht minstens 1,5 uur na een maaltijd.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goed advies Arjan! Maagzuur bij inspanning is vrij normaal en meestal onschuldig. Timing van je eten is inderdaad de sleutel. Probiotica kan ook helpen om je spijsvertering te ondersteunen. Meer over maagzuur en huismiddeltjes

ruben.vd1 maanden geleden

Ah dat verklaart het! Ik at altijd een boterham net voor het fietsen. Ga ik anders doen. Bedankt Arjan!