← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door bert.kramer1 maanden geleden

Onregelmatige werktijden en darmklachten — hoe deal je ermee?

Als vrachtwagenchauffeur eet ik op rare tijden. Mijn darmen protesteren constant: opgeblazen, krampen, onregelmatig. Sinds 3 weken probiotica (2 capsules bij het ontbijt). Het is nog vroeg maar ik merk al iets. Heeft iemand meer tips?
3
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Lastig Bert! Onregelmatige tijden verstoren je darmflora. Probiotica is een goede start. Extra tips: probeer op vaste tijden te eten ook al werk je onregelmatig, neem voldoende vezels mee (fruit, noten), en drink genoeg water. Meer info: 5 tips om je darmflora in balans te houden

bert.kramer1 maanden geleden

Bedankt Katja! Ga noten en fruit meenemen in de cabine. En meer water drinken, dat vergeet ik altijd.

henk_tansen1 maanden geleden

Ik herken dit! Eet ook op gekke tijden door mijn werk. Die vezels-tip ga ik toepassen.

sonja19701 maanden geleden

Probiotica hielp bij mij ook enorm met onregelmatige diensten. Geef het 4-6 weken de tijd.