← Terug
Onregelmatige werktijden en darmklachten — hoe deal je ermee?
Als vrachtwagenchauffeur eet ik op rare tijden. Mijn darmen protesteren constant: opgeblazen, krampen, onregelmatig. Sinds 3 weken probiotica (2 capsules bij het ontbijt). Het is nog vroeg maar ik merk al iets. Heeft iemand meer tips?
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Lastig Bert! Onregelmatige tijden verstoren je darmflora. Probiotica is een goede start. Extra tips: probeer op vaste tijden te eten ook al werk je onregelmatig, neem voldoende vezels mee (fruit, noten), en drink genoeg water. Meer info: 5 tips om je darmflora in balans te houden
bert.kramer1 maanden geleden
Bedankt Katja! Ga noten en fruit meenemen in de cabine. En meer water drinken, dat vergeet ik altijd.
henk_tansen1 maanden geleden
Ik herken dit! Eet ook op gekke tijden door mijn werk. Die vezels-tip ga ik toepassen.
sonja19701 maanden geleden
Probiotica hielp bij mij ook enorm met onregelmatige diensten. Geef het 4-6 weken de tijd.