← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door jose.19551 maanden geleden

Opgeblazen buik na elke maaltijd, wie herkent dit?

Ik loop er al maanden mee rond en durf het eindelijk te vragen. Na bijna elke warme maaltijd zit ik zo opgeblazen dat ik mijn broek los moet doen. Het ziet eruit alsof ik zes maanden zwanger ben, en ik ben 71 dus dat lijkt me sterk. Bij de huisarts ben ik geweest, niks ernstigs gevonden, ik kreeg het advies om meer te bewegen. Dat doe ik al, elke dag een uur wandelen met de hond. Nu lees ik hier veel over probiotica en darmflora. Zou dat bij mij ook kunnen helpen? En hoe lang duurt het voor je iets merkt? Ik hoor het graag van mensen die dit zelf hebben gehad.
12
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

truus.19561 maanden geleden

Dit had ik twee jaar geleden precies zo José, tot broek losmaken aan toe. Bij mij was Turbo Probiotica het keerpunt, al moest ik wel geduld hebben. De eerste twee weken merkte ik niks, na een week of zes was dat zware gevoel na het eten grotendeels weg. Ik ben nu 70 en eet gewoon weer overal mee.

KatjaCallens1 maanden geleden

Wat goed dat je het hier vraagt José, je bent echt niet de enige, zeker niet boven de 60. Onze darmflora verandert met de jaren en dan kan een probioticum zeker ondersteunen, al is zes weken geduld zoals Truus zegt heel normaal. Voor de korte termijn heb ik ook zeven huismiddeltjes tegen een opgeblazen gevoel op een rij gezet. Begin daar eens mee, dan heb je vast wat verlichting terwijl je darmen herstellen.

jose.19551 maanden geleden

Dank jullie wel, wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik ga die huismiddeltjes lezen en bestel vandaag de probiotica. Over zes weken meld ik me hier weer!