← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door annemieke.19721 maanden geleden

Opgeblazen buik na het eten, kan probiotica helpen?

Ik loop hier al een tijdje stil mee te lezen en durf nu zelf ook eens iets te vragen. Ik heb regelmatig last van een opgeblazen buik, vooral 's avonds na het eten. Soms zit ik er echt ongemakkelijk bij op de bank. Ik heb van alles geprobeerd, minder brood, minder koolzuur, maar het blijft terugkomen. Nu las ik hier vaker over probiotica en ik ben benieuwd of dat bij opgeblazenheid ook echt kan helpen, of dat het meer voor andere darmklachten is. Iemand die hier ervaring mee heeft? En hoe lang duurde het voordat jullie iets merkten? Ik ben 54 en zou het fijn vinden om er gewoon vanaf te zijn.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

monique.19701 maanden geleden

Ik had precies hetzelfde, vooral 's avonds die opgeblazen buik. Sinds ik de Turbo Probiotica neem is dat echt een stuk minder. Bij mij duurde het ongeveer drie weken voor ik het verschil goed merkte, dus even geduld.

annemieke.19721 maanden geleden

Dank je, drie weken, dan weet ik wat ik kan verwachten. Fijn om te horen dat het bij jou ook echt die avond-opgeblazenheid was, want daar zit ik het meest mee.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goeie vraag Annemieke. Probiotica kan zeker helpen bij een opgeblazen gevoel, omdat het je darmflora helpt herstellen, en dat merk je vaak juist na het eten. Geef het net als Monique zegt een paar weken de tijd. Ik schreef er dit over: zeven huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel.