← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door riet.195215 dagen geleden

Opgeblazen gevoel na het avondeten, herkennen jullie dit?

Bijna elke avond na het eten zit ik met een opgeblazen buik op de bank. Mijn broek knelt en ik voel me gewoon niet lekker. Overdag heb ik er veel minder last van, het is echt vooral na de avondmaaltijd. Ligt het aan wat ik eet, of aan hoe snel ik eet? Ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben en wat er bij jullie helpt.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ineke.m15 dagen geleden

Heel herkenbaar Riet. Bij mij kwam het vooral doordat ik veel te snel at, bijna zonder te kauwen. Sinds ik bewust langzamer eet en beter kauw is dat opgeblazen gevoel na het eten veel minder.

KatjaCallens14 dagen geleden

Heel herkenbaar, Riet. Vaak zit het in het tempo van eten en te grote porties in de avond. Rustiger en langzamer eten, goed kauwen en de avondmaaltijd iets kleiner houden scheelt al veel. Een goede probiotica kan je darmen ook helpen in balans te komen, twee per dag. Ik zette de handigste huismiddeltjes hier op een rij tegen een opgeblazen gevoel.

riet.195214 dagen geleden

Dank je Katja, ik ga bewuster en langzamer eten en de avondmaaltijd wat kleiner houden. En ik lees je artikel, benieuwd naar die huismiddeltjes.