← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door marjan.19687 dagen geleden

Opgeblazen gevoel na bijna elke maaltijd, herkenbaar?

Al een hele tijd voel ik me na het eten opgeblazen, alsof er een ballon in mijn buik zit. Soms zo erg dat ik mijn broek moet openknopen. Het maakt niet eens veel uit wat ik eet. Ik let er echt wel op, eet rustig en niet te veel, maar toch gebeurt het bijna elke dag. Het begint me flink dwars te zitten. Wat doen jullie hieraan? Ik hoor graag ervaringen, want ik voel me hier soms de enige in maar dat kan haast niet.
13
💬 7 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

carla.b7 dagen geleden

Oh Marjan, zo herkenbaar dat ballongevoel. Ik durfde er lang niet over te praten maar het is echt niet fijn.

marjan.19687 dagen geleden

Fijn dat ik niet gek ben Carla. Het klinkt zo onschuldig maar het bepaalt echt je hele dag.

inge.19677 dagen geleden

Bij mij bleek het deels aan te snel eten te liggen. Sinds ik echt de tijd neem voor mijn eten is het al een stuk minder.

liesbeth.19746 dagen geleden

Heb je al eens naar probiotica gekeken? Dat heeft mijn spijsvertering na een tijdje echt geholpen.

monique.19756 dagen geleden

Ook mijn ervaring, maar wel even doorzetten want het duurde bij mij een paar weken voor ik verschil merkte.

wim.19616 dagen geleden

Minder koolzuur en niet te veel tegelijk drinken bij het eten scheelde mij ook een hoop.

KatjaCallens5 dagen geleden

Wat een fijne, open draad, en je bent absoluut niet de enige Marjan. De tips hierboven kloppen: rustig eten en niet te veel tegelijk drinken helpen echt. Zoals Liesbeth aangeeft ondersteunt een goede probiotica de darmbalans, veel leden gebruiken die 2 per dag en merken na een paar weken verschil. Ik zette hier wat huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel op een rij: 7 eenvoudige huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel. Houd ons op de hoogte wat voor jou werkt?