← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door carla.19682 dagen geleden

Opgeblazen gevoel na bijna elke maaltijd, wat helpt echt?

Ik zit er een beetje mee. Na bijna elke maaltijd voel ik me opgeblazen, alsof er een ballon in mijn buik zit. Soms zit mijn broek 's avonds echt strakker dan 's ochtends. Het is niet pijnlijk, maar wel ongemakkelijk en ik voel me er niet fijn bij. Ik let al op met koolzuur en probeer rustiger te eten. Helpt een beetje. Ik vroeg me af of probiotica hierbij zou kunnen helpen, of dat het meer met bepaalde voeding te maken heeft. Wat heeft bij jullie het verschil gemaakt? Ik hoor graag jullie ervaringen.
6
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

harrie.v2 dagen geleden

Herkenbaar Carla. Bij mij hielp het enorm om langzamer te eten en echt goed te kauwen. Ik schrokte altijd en zat daarna vol lucht. Klinkt simpel maar het scheelde echt.

dick_19551 dagen geleden

Goed punt Harrie. Ik zet zelf na het eten altijd even een kop verse muntthee, dat lucht bij mij letterlijk op. En een klein stukje wandelen na het avondeten doet ook wonderen.

KatjaCallens2 dagen geleden

Vervelend hoor Carla, dat opgeblazen gevoel kan je dag echt drukken. Het kan aan verschillende dingen liggen, van te snel eten tot een darmflora die uit balans is. Probiotica kan helpen bij het in balans houden van je darmen, twee capsules per dag als rustige opbouw. Ook pepermunt- of gemberthee kan fijn zijn na het eten. We hebben zeven simpele huismiddeltjes op een rij gezet: 7 huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel. Let ook eens op of bepaalde maaltijden het erger maken.

carla.19681 dagen geleden

Dank je Katja, ik ga eens op bepaalde maaltijden letten en probiotica proberen. En het kauwen, Harrie heeft gelijk, ik eet inderdaad veel te snel. Werk in uitvoering dus.