← Terug
Opgeblazen gevoel na brood — glutenintolerantie?
Elke keer als ik brood eet voel ik me opgeblazen en heb ik buikkrampen. Maar bij de huisarts was de test op coeliakie negatief. Kan het toch aan gluten liggen? Of is het misschien iets anders? Ik vind het lastig om brood helemaal te laten staan.
Reageer
Log in om te reageren.
simon.b1 maanden geleden
Ik had precies hetzelfde! Bij mij bleek het een FODMAP-gevoeligheid te zijn, niet specifiek gluten. Mijn diëtiste heeft me geholpen met een eliminatiedieet. Misschien iets om naar te vragen?
KatjaCallens1 maanden geleden
Goed punt! Een negatieve coeliakietest sluit glutengevoeligheid niet helemaal uit, maar het kan ook aan FODMAPs liggen zoals Simon zegt. Probiotica kan ook helpen om je darmflora te ondersteunen bij spijsverteringsproblemen. Meer over darmgezondheid