← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door henk_tansen1 maanden geleden

Opgeblazen gevoel na brood β€” herkenbaar?

Elke keer als ik brood eet voel ik me opgeblazen. Geen coeliakie (getest), maar toch oncomfortabel. Probiotica helpt wel wat. Heeft iemand tips om dit verder te verminderen?
4
πŸ’¬ 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Herkenbaar probleem Henk! Veel mensen hebben moeite met gluten zonder coeliakie te hebben β€” dat noemen we non-coeliac gluten sensitivity. Probiotica helpt je darmen om voedsel beter te verwerken. Tips: eet langzamer, kauw goed, en probeer zuurdesembrood (beter verteerbaar). Meer: Lekkende darm syndroom oplossen

henk_tansen1 maanden geleden

Zuurdesem ga ik proberen. En dat kauw-advies is simpel maar ik doe het inderdaad niet goed. Bedankt!

sonja19701 maanden geleden

Ik had dit ook! Zuurdesembrood was bij mij de oplossing. En probiotica erbij. Nu kan ik weer normaal brood eten.

jose.19691 maanden geleden

Bij mij was het precies hetzelfde. Glutenvrij leven hoeft niet als je darmen gezond zijn.