← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door wim.196822 dagen geleden

Opgeblazen gevoel na elke maaltijd — heeft probiotica geholpen bij jullie?

Hallo allemaal. Ik ben Wim, 57, en heb al een tijd last van een opgeblazen gevoel na het eten. Vooral na de warme maaltijd zit ik als een ballon op de bank. Mijn huisarts zegt dat er niks aan de hand is, maar het is echt vervelend. Een collega raadde me probiotica aan maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Welk probiotica supplement gebruiken jullie? En hoe lang duurde het voor jullie verbetering merkten? Alvast bedankt voor jullie tips.
0
💬 2 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens21 dagen geleden

Hoi Wim, welkom! Dat opgeblazen gevoel na het eten is echt een veelvoorkomende klacht en je bent zeker niet de enige. Een goede probiotica kan hier absoluut bij helpen. Onze Turbo Probiotica (2 per dag bij het ontbijt) bevat stammen die specifiek gericht zijn op spijsvertering en gasvorming. Wel belangrijk om te weten: de eerste week kan het opgeblazen gevoel even iets erger worden omdat je darmflora zich aanpast. Dat is normaal en trekt bij. Na 2-3 weken merken de meeste mensen dat het juist minder wordt. Ik heb er een uitgebreid artikel over geschreven met ook andere tips die direct helpen. En ook een warm welkom aan Lilian die recent bij onze community is gekomen! Leuk dat je erbij bent, aarzel niet om vragen te stellen.

joke.196321 dagen geleden

Ik had precies dezelfde klachten Wim, al jaren. Ben 4 maanden geleden begonnen met Turbo Probiotica en het verschil is groot. De eerste 10 dagen was het inderdaad even wennen (wat meer gas), maar daarna werd het geleidelijk beter. Nu heb ik misschien nog 1 keer per week dat opgeblazen gevoel in plaats van dagelijks. Geef het echt een eerlijke kans van minstens 6 weken.