← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door agnes.19595 dagen geleden

Opgeblazen gevoel na het eten, kan probiotica daar echt bij helpen?

Ik ben 67 en heb al een paar jaar last van een opgeblazen buik, vooral 's avonds na het eten. Mijn dochter raadde me aan om eens probiotica te proberen, maar ik ben er nog niet helemaal uit of dat voor mij gaat werken. Ik ben twee weken geleden begonnen met de Turbo Probiotica, twee per dag bij het ontbijt. De eerste dagen voelde mijn buik wat onrustig, maar dat is nu weg en ik heb het idee dat het opgeblazen gevoel 's avonds minder wordt. Het is misschien nog wat vroeg om te juichen. Hebben jullie ervaring met hoe lang het duurt voordat je echt verschil merkt? En zijn er dingen in mijn eten waar ik op moet letten naast de probiotica? Alle tips zijn welkom.
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

ineke.m5 dagen geleden

Bij mij duurde het een week of drie voordat ik echt verschil merkte met probiotica, dus geef het wat tijd. Wat mij ook hielp was minder snel eten en goed kauwen, dat klinkt flauw maar het scheelde echt voor het opgeblazen gevoel.

agnes.19595 dagen geleden

Dankjewel, dat geeft rust. Goed kauwen en rustiger eten ga ik zeker proberen, ik schrok inderdaad een beetje van die eerste dagen. Fijn dat dat erbij hoort.

KatjaCallens5 dagen geleden

Mooie aanvulling. Drie weken is inderdaad een realistische termijn, Agnes, dus die onrust in het begin is heel normaal. Naast de Turbo Probiotica kan het helpen om te letten op vezels en voldoende water. Ik heb hier zeven huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel op een rij gezet.