← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door sandra.196910 dagen geleden

Opgeblazen gevoel na het eten, wat helpt echt?

Al een tijdje heb ik na het avondeten een opgeblazen buik. Niet echt pijn, maar ongemakkelijk en mijn broek zit strak terwijl ik niet eens veel gegeten heb. Ik heb van alles geprobeerd, minder brood, langzamer eten, maar het blijft terugkomen. Zou probiotica hierbij kunnen helpen of moet ik ergens anders zoeken? En hoe lang duurt het voor je zoiets merkt? Benieuwd wat bij jullie werkte.
0
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens10 dagen geleden

Vervelend zeg, dat opgeblazen gevoel na het eten. Probiotica kan bijdragen aan een betere balans in je darmen en veel mensen merken dan minder opgeblazenheid. Reken op een paar weken voordat je er iets van ziet, het is geen kwestie van een dag. Deze 7 huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel kun je ondertussen alvast proberen. Let ook op koolzuur en te snel eten, dat versterkt het vaak.

sandra.19699 dagen geleden

Dank Katja, ik ga de probiotica proberen en let ook even op het koolzuur. Drink inderdaad vaak bruiswater bij het eten.

ingrid.19679 dagen geleden

Bij mij bleek het vooral tarwe te zijn. Toen ik daar op ging letten werd het al een stuk minder. Misschien de moeite waard om een weekje bij te houden wat je eet.

anneke.k8 dagen geleden

Goede tip, tarwe was bij mijn dochter ook de boosdoener. Zo'n eetdagboek klinkt saai maar het werkt echt om het te ontdekken.