← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door lien.19661 maanden geleden

Opgeblazen na bijna elke maaltijd, kan probiotica helpen?

Ik heb al een tijdje last van een opgeblazen buik na het eten. Soms zit ik na het avondeten zo strak dat ik mijn broek moet losmaken. Best vervelend en ook niet fijn qua energie. Ik heb weleens gelezen dat probiotica kan helpen bij dit soort klachten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang duurde het voordat jullie iets merkten, en zijn er dingen in je voeding waar je dan ook op moet letten? Ik wil het graag rustig aanpakken en niet meteen van alles tegelijk veranderen.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goeie vraag Lien, en verstandig dat je het rustig wil aanpakken. Probiotica kan zeker helpen bij een opgeblazen gevoel, maar geef het gerust een paar weken de tijd, het herstel van je darmflora gaat geleidelijk. Let ook even op grote porties en te snel eten, dat speelt vaak mee. Ik schreef er twee stukken over: waarom vrouwen probiotica nodig hebben en 7 huismiddeltjes bij een opgeblazen gevoel.

lien.19661 maanden geleden

Dank voor de uitleg en de links Katja. Ik ga het rustig opbouwen en ook eens letten op hoe snel ik eet, daar zit vast wat in.

monique.19741 maanden geleden

Ik kreeg na een antibioticakuur veel last van een opgeblazen buik en ben toen met probiotica begonnen. Bij mij duurde het een week of drie voordat het echt rustiger werd. Geduld hebben was voor mij het lastigste.