← Terug
Opgeblazen na elke maaltijd, probiotica heeft me echt geholpen
Op mijn leeftijd, ik ben 70, dacht ik dat een opgeblazen buik er gewoon bij hoorde. Na bijna elke maaltijd zat ik vol en ongemakkelijk, soms tot 's avonds aan toe. Mijn dochter zei dat ik eens naar mijn darmflora moest kijken.
Ik ben de Turbo Probiotica gaan gebruiken, twee capsules per dag bij het ontbijt. De eerste week gebeurde er weinig, en heel eerlijk had ik in week twee zelfs wat meer rommeling in mijn buik. Maar daarna werd het rustiger en nu, na een week of zes, is dat opgeblazen gevoel grotendeels weg.
Ik let er ook op dat ik wat meer vezels en gefermenteerde dingen eet, dus het zal de combinatie zijn. Maar ik durf nu weer een avondmaaltijd te eten zonder dat ik me een ballon voel.
Heeft iemand tips wat je nog meer kunt doen voor je darmen op oudere leeftijd? Ik hoor het graag.
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 dagen geleden
Dank dat je dit zo eerlijk deelt Truus, ook dat tijdelijke rommelige gevoel in week twee. Dat zien we vaker, je darmflora moet even wennen en daarna wordt het juist rustiger. Mooi dat je ook je vezels hebt aangepakt, dat is precies de combinatie die werkt. Voor wie verder wil lezen: waarom probiotica juist voor vrouwen belangrijk is.
diny.19531 dagen geleden
Dat opgeblazen gevoel na het eten had ik ook jarenlang. Bij mij hielp het ook om wat langzamer te eten en goed te kauwen, naast de probiotica. Fijn dat je weer rustig kunt eten Truus.