← Terug
Prebiotica vs probiotica — wat is het verschil?
Als biologieleraar weet ik het technische verschil wel, maar in de praktijk merk ik dat veel mensen deze twee door elkaar halen. Prebiotica is voeding voor je goede bacteriën, probiotica zijn de bacteriën zelf. Maar hoe combineer je ze het beste? Nemen jullie allebei?
Reageer
Log in om te reageren.
corrie.19531 maanden geleden
Ik neem Turbo Probiotica, 2 per dag, en eet daarnaast veel vezels en uien. Volgens mijn diëtiste zijn uien een goede bron van prebiotica. Of dat klopt weet ik niet zeker maar het smaakt in ieder geval lekker.
fleur.19931 maanden geleden
Dat van die uien wist ik niet! Ik ga eens wat meer kijken naar prebiotische voeding. Knoflook en bananen schijnen ook goed te zijn toch?
KatjaCallens1 maanden geleden
Mooie uitleg Bart! Klopt helemaal wat je zegt. Prebiotica voedt de goede bacteriën die al in je darmen zitten, terwijl probiotica extra goede bacteriën toevoegt. De combinatie werkt het beste. En Corrie, uien zijn inderdaad een prima bron van prebiotische vezels! Meer over deze combinatie