← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door monique.19741 dagen geleden

Probiotica na een antibioticakuur, mijn buik is weer rustig

Na een vervelende kuur antibiotica afgelopen voorjaar was mijn buik helemaal van slag. Opgeblazen gevoel, krampjes, en mijn spijsvertering was nergens meer op te vertrouwen. Heel onhandig als je een drukke baan hebt. Ik ben toen begonnen met de Turbo Probiotica, twee capsules per dag bij het ontbijt. De eerste dagen gebeurde er nog niet veel, maar na ongeveer twee weken merkte ik dat dat opgeblazen gevoel 's avonds een stuk minder werd. Inmiddels ben ik drie maanden verder en voelt mijn buik weer normaal. Ik ben ook minder snel van slag na een zwaardere maaltijd. Ik blijf ze voorlopig nemen, juist omdat ik gemerkt heb hoe vervelend het is als je darmen niet meewerken. Heeft iemand anders ervaring met probiotica na een antibioticakuur? Ik ben benieuwd hoe lang jullie zijn doorgegaan.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 dagen geleden

Na een antibioticakuur is je darmflora flink verstoord, dus heel logisch dat je buik van slag was Monique. Probiotica kan dan helpen om de boel weer in balans te brengen. Mooi dat je het twee weken de tijd hebt gegeven. Hier lees je waarom vrouwen er baat bij hebben: 7 redenen waarom je als vrouw probiotica nodig hebt.

joke.19571 dagen geleden

Mijn huisarts raadde me na een kuur ook probiotica aan. Ik ben toen een maand of twee doorgegaan en sindsdien is mijn spijsvertering veel stabieler.