← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door jeroen.vd1 maanden geleden

Probiotica na antibioticakuur — nodig?

Ik heb net een antibioticakuur gehad voor een luchtweginfectie. Mijn maag is helemaal van slag. Is probiotica dan aan te raden om de boel weer op te bouwen?
5
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

marga.19691 maanden geleden

Als verpleegkundige raad ik het altijd aan na een antibioticakuur. Antibiotica doden ook je goede bacterien. Begin zo snel mogelijk.

KatjaCallens1 maanden geleden

Absoluut aan te raden Jeroen! Marga heeft gelijk — antibiotica verstoren je darmflora flink. Probiotica helpt om de goede bacterien weer op te bouwen. 2 per dag, minimaal 4-6 weken doorgaan. Neem ze wel op een ander moment dan je antibiotica (minstens 2 uur ertussen). Lees hier meer over waarom probiotica zo belangrijk is.