← Terug
Spijsvertering en de overgang
Sinds de overgang heb ik ook last van mijn spijsvertering. Opgeblazen gevoel, winderigheid (sorry), en soms buikpijn. Is dat normaal bij de overgang? En wat kan ik ertegen doen?
Reageer
Log in om te reageren.
KatjaCallens1 maanden geleden
Ja Irma, spijsverteringsklachten komen veel voor in de overgang! Hormoonschommelingen beïnvloeden ook je darmen. Turbo Probiotica (2 capsules per dag) helpt je darmflora in balans te houden. Vermijd ook voedingsmiddelen die opblazen verergeren: peulvruchten, koolsoorten en koolzuurhoudende dranken. Meer vezelrijk eten en water drinken helpt ook. Meer info: 7 huismiddeltjes bij opgeblazen gevoel 💚