← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door irma.19711 maanden geleden

Spijsvertering en de overgang

Sinds de overgang heb ik ook last van mijn spijsvertering. Opgeblazen gevoel, winderigheid (sorry), en soms buikpijn. Is dat normaal bij de overgang? En wat kan ik ertegen doen?
4
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Ja Irma, spijsverteringsklachten komen veel voor in de overgang! Hormoonschommelingen beïnvloeden ook je darmen. Turbo Probiotica (2 capsules per dag) helpt je darmflora in balans te houden. Vermijd ook voedingsmiddelen die opblazen verergeren: peulvruchten, koolsoorten en koolzuurhoudende dranken. Meer vezelrijk eten en water drinken helpt ook. Meer info: 7 huismiddeltjes bij opgeblazen gevoel 💚

anja.19741 maanden geleden

Ik had dit ook! Probiotica helpt mij heel goed. En ik mijd nu kool en peulvruchten op dagen dat ik al opgeblazen voel.

irma.19711 maanden geleden

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ga probiotica proberen, bedankt!