← Terug
Sportdrank en je maag — niet altijd een goeie combi
Na het voetbal drink ik altijd een sportdrank maar daar krijg ik soms buikpijn van. Ligt het aan de suiker of de kunstmatige zoetstoffen? En wat zijn betere alternatieven na het sporten?
Reageer
Log in om te reageren.
arjan.b1 maanden geleden
Sportdranken bevatten vaak veel suiker of kunstmatige zoetstoffen die je maag kunnen irriteren. Probeer eens gewoon water met een snufje zout en een scheutje sinaasappelsap. Net zo effectief en veel beter voor je maag.
KatjaCallens1 maanden geleden
Goed advies Arjan! De meeste sportdranken zijn inderdaad niet zo gezond als ze lijken. Water met een beetje zout en citrus is vaak voldoende. En probiotica kan ook helpen als je maag gevoelig is voor die kunstmatige ingrediënten. Meer over een gezonde maag
erik.vd1 maanden geleden
Water met zout en sinaasappelsap, zo simpel! Ga ik volgende week na de wedstrijd meteen proberen. Bedankt Arjan.