← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door gre.19611 maanden geleden

Steeds een opgeblazen buik, kan probiotica helpen?

Ik zit al een tijd met een opgeblazen gevoel, vooral in de namiddag en na het avondeten. Soms zit mijn broek 's avonds echt strakker dan 's ochtends, gek gewoon. Ik eet niet eens veel anders dan anders, dus ik snap het niet zo goed. Iemand tipte me probiotica, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Werkt dat echt bij zo'n opgeblazen buik of is het meer iets voor de langere termijn? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voor ik iets aanschaf.
3
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

liesbeth.19741 maanden geleden

Ik had jarenlang last van een opgeblazen buik in de namiddag en probiotica heeft me daar echt bij geholpen. Bij mij duurde het een week of drie voor het rustiger werd in mijn buik. Het is inderdaad meer iets voor de langere termijn dan een snelle oplossing.

KatjaCallens1 maanden geleden

Goede vraag Gre. Een opgeblazen gevoel dat in de loop van de dag opbouwt heeft vaak met je darmflora te maken. Probiotica kan daarbij helpen, maar geef het zeker een paar weken de tijd, zoals Liesbeth ook al zegt. Ik schreef speciaal voor vrouwen waar je op moet letten bij het kiezen van probiotica.

gre.19611 maanden geleden

Dank je wel Katja, dat stelt me gerust. Dan ga ik het aanschaffen en geef ik het een paar weken. Fijn dat het meer een kwestie van geduld is dan van meteen resultaat verwachten.