← Terug
Darmen & SpijsverteringGeplaatst door marjolein.v1 maanden geleden

Turbo Probiotica bij prikkelbare darm: mijn ervaring

Hi iedereen, Ik deel even mijn ervaring met Turbo Probiotica want ik weet dat er meer mensen zijn met PDS (prikkelbare darm syndroom) en het is een heel lastig onderwerp om over te praten. Ik heb al sinds mijn twintiger jaren last van PDS. De ene dag opgeblazen buik, de andere dag krampen, en altijd maar bezig met wat ik wel en niet kan eten. Mijn dokter raadde probiotica aan maar de eerste twee merken die ik probeerde deden niks. Zo'n 4 maanden geleden ben ik overgestapt op Turbo Probiotica. In het begin (eerste 2 weken) werd het zelfs even erger, wat me best even afschrikte. Maar ik las dat dit normaal kan zijn als je darmflora zich aanpast, dus ik heb doorgezet. Na ongeveer een maand begon ik verschil te merken. Minder opgeblazen, minder krampen na het eten. Nu na 4 maanden durf ik te zeggen dat het echt beter gaat. Niet perfect, PDS gaat niet zomaar weg, maar het is veel draaglijker geworden. Ik neem ze elke ochtend op een lege maag, 2 per dag, met een glas water. Heeft iemand anders hier ervaring met PDS en probiotica?
4
💬 2 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Marjolein, dank je wel voor dit eerlijke verhaal! Heel herkenbaar voor veel mensen. En goed dat je benadrukt dat het in het begin even kan opspelen, dat schrikt veel mensen af maar het is juist een teken dat er iets verandert in je darmflora. In dit artikel leg ik uit waarom dat gebeurt en wat je kunt verwachten. Fijn dat je hebt doorgezet!

annelies.b1 maanden geleden

Bedankt voor het delen Marjolein. Ik heb geen PDS maar wel regelmatig last van een opgeblazen buik. Misschien dat probiotica ook voor mij iets kan zijn. Ga het eens bekijken.