← Terug
Energie & VitaliteitGeplaatst door corina.19651 maanden geleden

Green juice in plaats van mijn derde koffie

Ik dronk tot vorige maand vier koppen koffie per dag en die derde was puur gewoonte, rond half drie. Die heb ik vervangen door een schepje Turbo Green Juice door een glas koud water. Wat me opvalt is niet dat ik meer energie heb, maar dat de dip die ik anders rond vijf uur kreeg er niet meer is. Bij koffie ging het even omhoog en daarna weer hard omlaag. De smaak vond ik de eerste keren wennen, nu drink ik het gewoon zonder erbij na te denken. Ik heb het ook al een keer met wat ijsblokjes gedaan op een warme dag en dat bevalt me beter dan lauw water. Enige nadeel: ik mis het ritueel van koffie zetten. Verder niks.
11
💬 2 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Dit is precies waarom ik dat namiddagmoment zo interessant vind Corina. Koffie leent energie, groenten geven ze. En dat ritueel dat je mist snap ik helemaal, dat is bij veel mensen de echte reden dat ze aan die derde kop vasthouden. Wat je kunt doen: maak er een eigen ritueel van met een vast glas en ijsblokjes met een schijfje citroen erin. Meer ideeen staan hier: 10 manieren om je energie te verhogen zonder nog een kop koffie.

alie.19581 maanden geleden

Dat glas met citroen ga ik proberen. Ik heb mijn derde koffie vervangen door thee maar dat geeft me te weinig, ik ben binnen een uur weer aan het snacken. Het schepje door koud water klinkt logischer.