← Terug
Energie & VitaliteitGeplaatst door carla.197528 dagen geleden

Green juice in plaats van mijn derde koffie, en de middagdip is weg

Ik wilde even delen wat bij mij echt verschil heeft gemaakt met die beruchte middagdip. Ik was iemand van drie, soms vier koppen koffie per dag, en na de lunch zakte ik altijd weg. Meer koffie hielp even, maar daarna was ik juist onrustig. Sinds een tijdje vervang ik die derde koffie door een glas Turbo Green Juice, gewoon een schepje door water. Het klinkt misschien gek, maar dat groene glas geeft me een veel stabielere energie dan weer een kop koffie. Geen piek en daarna een dip, maar gewoon rustig doorgaan tot het avondeten. Op dagen dat mijn gewrichten wat stijf zijn neem ik er ook mijn kurkuma bij, twee per dag, en die combinatie bevalt me goed. Ik ben niet van de grote beloftes, maar dit is voor mij een blijvertje geworden. Doet iemand anders dit ook, koffie vervangen door iets groens? Benieuwd naar jullie ervaringen.
0
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens28 dagen geleden

Wat een mooi voorbeeld Carla. Dat stabiele gevoel dat je beschrijft is precies waarom ik zelf ook zo hou van een groen glas in plaats van nog een koffie. Je krijgt energie zonder die piek en dip achteraf. En leuk dat je de kurkuma erbij pakt op stijve dagen. Voor wie ook van dat koffie-rondje af wil, ik schreef over energie krijgen zonder nog een kop koffie.

wendy.197927 dagen geleden

Ik doe precies hetzelfde sinds dit voorjaar. Die derde koffie zorgde er bij mij voor dat ik s avonds slechter sliep, dus die heb ik vervangen door een schepje green juice door water. Slaap beter en toch genoeg energie overdag. Blij dat ik niet de enige ben.

carla.197527 dagen geleden

Dat je er beter van slaapt hoor ik vaker Wendy, en nu je het zegt, ik lig zelf ook rustiger s avonds. Had ik nog niet eens gelinkt aan die verdwenen middagkoffie. Leuk dat het bij jou net zo goed bevalt.