← Terug
Green juice in plaats van mijn derde koffie, scheelt echt
Ik ben normaal echt een koffieman, makkelijk vier of vijf op een dag. Vooral die van drie uur in de middag, als ik een dip krijg en het liefst op de bank zou ploffen. Mijn vrouw haalde de Turbo Green Juice in huis en zei: probeer die eens in plaats van die derde bak koffie.
Ik was sceptisch, maar inmiddels doe ik het al een paar weken. Gewoon een schepje door een groot glas koud water, lekker fris met deze warmte. En wat me opvalt: die middagdip is een stuk minder heftig geworden. Geen onrustig gevoel meer van te veel cafeine, en toch energie om de dag door te komen.
Ik zeg niet dat ik van de koffie af ben hoor, die van de ochtend blijft heilig. Maar die ene vervangen scheelt echt. Iemand anders dit ook geprobeerd?
Reageer
Log in om te reageren.
kees.195729 dagen geleden
Haha die middagbak koffie, precies mijn valkuil. Ik merk ook dat te veel koffie me juist onrustiger maakt in plaats van wakkerder. Ga die green juice eens proberen, ben benieuwd of het bij mij ook die dip verzacht.
kees.v29 dagen geleden
Precies dat onrustige gevoel bedoel ik. Geef het een weekje, bij mij duurde het ook even voor ik het verschil merkte. En het scheelt meteen in het slechter slapen van te veel koffie laat op de dag.
KatjaCallens29 dagen geleden
Mooi verhaal @kees.v. Dat rustiger gevoel hoor ik vaker, cafeine geeft een piek en daarna weer een dip, terwijl een schepje green juice je gewoon een gelijkmatige boost geeft zonder die crash. Voor wie meer energie zoekt zonder extra koffie, hier wat ideeen: meer energie zonder nog een kop koffie.