← Terug
Energie & VitaliteitGeplaatst door niels_19902 maanden geleden

Koude douche 's ochtends: wie doet dit?

Sinds een maand eindig ik mijn douche met 30 seconden koud water. In het begin was het verschrikkelijk, nu kijk ik ernaar uit. De energieboost die je krijgt is beter dan koffie. Iemand anders die dit doet? En wordt het makkelijker na een tijdje?
8
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens2 maanden geleden

Het went inderdaad, Niels! Na 2-3 weken is die eerste schok veel minder. De energieboost komt doordat je lichaam noradrenaline aanmaakt — dat is een natuurlijke stimulant. Begin met 15 seconden en bouw op. Niet gelijk 2 minuten ijskoud!

marco_19782 maanden geleden

Ik doe dit ook sinds februari. De truc is: niet nadenken, gewoon de kraan omdraaien. Als je gaat nadenken doe je het niet meer haha.

niels_19902 maanden geleden

Haha precies Marco! "Don't think, just do." Mijn motto erbij. Na die 30 seconden voel je je onoverwinnelijk.

renate_19802 maanden geleden

Ik bewonder jullie maar dit is niks voor mij. Ik krijg al rillingen bij het idee. Zijn er alternatieven voor zo'n energieboost?