← Terug
Energie & VitaliteitGeplaatst door petra.j1 maanden geleden

Magnesium bij stress en vermoeidheid in de zorg

Nog een vraag/ervaring van mij. Het werk op de SEH is intens — fysiek én mentaal. Ik merkte dat ik na diensten niet kon ontspannen, gespannen spieren, slechte slaap. Ben Turbo Magnesium gaan gebruiken (2 capsules voor het slapen). Na 3 weken ontspan ik sneller na een dienst en slaap ik dieper. Het voelt alsof mijn zenuwstelsel rustiger is. Iemand anders in een stressvol beroep die dit herkent?
4
💬 4 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

KatjaCallens1 maanden geleden

Herkenbaar Petra! Het sympathisch zenuwstelsel staat bij zorgpersoneel vaak op overuren — je lichaam blijft in "vecht-of-vlucht" modus na een intensieve dienst. Magnesium (bisglycinaat) helpt het parasympathisch systeem te activeren, waardoor je sneller kunt ontspannen. Dat je zenuwstelsel rustiger aanvoelt is precies dat effect. Tip: combineer met ademhalingsoefeningen (4-7-8 methode) na je dienst. Meer: magnesium en energieniveaus.

petra.j1 maanden geleden

Die 4-7-8 methode ga ik opzoeken Katja! Magnesium + ademhaling klinkt als een sterke combo na een drukke nachtdienst.

gerrit.b1 maanden geleden

Ik werk in de gehandicaptenzorg en had hetzelfde. Gespannen spieren, slecht slapen na avonddiensten. Magnesium was een gamechanger. Die 4-7-8 ademhaling werkt ook echt!

yasmin.19841 maanden geleden

Als wellnesscoach adviseer ik magnesium ook vaak aan mensen in stressvolle beroepen. Mooi om te lezen dat het bij jou zo goed werkt, Petra!