← Terug
Zomermoeheid: zo blijf je energiek bij warm weer
Het wordt warmer en ik merk het nu al aan de berichten die ik krijg: "Katja, ik ben zo moe bij dit weer!" Herkenbaar? Je bent niet de enige.
Bij warm weer verlies je meer vocht en mineralen door zweten. Vooral magnesium en elektrolyten gaan er sneller uit. Daardoor voel je je futloos, slaperig en soms zelfs een beetje duizelig.
Mijn tips voor meer energie in de zomer:
Drink genoeg, maar niet alleen water. Voeg een schijfje citroen of een beetje zeezout toe aan je water voor extra mineralen. En begin je ochtend met een glas water met een schepje Turbo Green Juice. Die combinatie van groene superfoods en vitamines geeft je lichaam precies wat het nodig heeft om goed de dag door te komen.
Eet licht en vaak. Zware maaltijden kosten veel energie om te verteren. Kies voor salades, smoothies en lichte maaltijden.
Beweeg in de ochtend of avond. Niet in de heetste uren, maar laat je beweging ook niet helemaal schieten want dat geeft juist energie.
En vergeet je supplementen niet! Bij warm weer heeft je lichaam extra ondersteuning nodig. Hier lees je meer over waarom je bij warm weer extra op je mineralen moet letten.
Hoe houden jullie je energie op peil in de zomer?
Reageer
Log in om te reageren.
marjolein.v26 dagen geleden
Die tip van zeezout in water kende ik nog niet, ga ik zeker proberen! Ik merk inderdaad dat ik bij warm weer helemaal uitgeput ben aan het einde van de dag, terwijl ik in de winter veel meer energie heb.
KatjaCallens26 dagen geleden
Het werkt echt Marjolein! Een klein snufje keltisch zeezout of himalayazout in een groot glas water. Je proeft het nauwelijks maar het verschil is merkbaar. En probeer je Green Juice eens koud te maken met ijsblokjes, heerlijk bij warm weer!
karen.197925 dagen geleden
Ik neem mijn Turbo Magnesium al in de avond maar misschien moet ik bij warm weer ook overdag extra drinken. Ik ga die citroentip ook proberen. Bedankt Katja!