← Terug
Ervaringen & ReviewsGeplaatst door corrie.19593 dagen geleden

Mijn eerlijke review van collageen na 3 maanden dagelijks gebruik

Ik beloofde mezelf dat ik een eerlijke review zou schrijven na drie maanden, dus bij deze. Ik ben 62 en begon met collageen vooral voor mijn huid en mijn knieën. Even praktisch, want daar had ik vooraf vragen over: het is bij mij een poeder, geen pil. Ik doe elke ochtend een schepje door mijn koffie en het lost prima op, ik proef er niets van. Dat vind ik fijn, want aan pillen innemen heb ik een hekel. Wat merk ik na drie maanden? Mijn nagels zijn duidelijk steviger, die braken vroeger constant af. Mijn huid voelt wat steviger aan, al blijf ik realistisch, ik ben geen twintig meer. Mijn knieën vind ik lastiger te beoordelen, maar traplopen gaat wel wat soepeler dan afgelopen winter. Ik ben dus voorzichtig positief. Geen wondermiddel, maar voor mij wel de moeite waard om door te gaan. Benieuwd of anderen het ook door de koffie doen of juist door een smoothie?
11
💬 3 reacties

Reageer

Log in om te reageren.

sofie.19723 dagen geleden

Mooie eerlijke review Corrie, dank je. Ik doe mijn schepje collageen altijd door een smoothie met wat fruit, dan proef je er echt niks van. Die stevigere nagels herken ik trouwens helemaal, dat was bij mij ook het eerste wat ik merkte.

KatjaCallens3 dagen geleden

Wat een fijne en realistische review Corrie, daar houden we van. Precies zoals je zegt: collageen is een poeder en een schepje door je koffie of smoothie werkt prima, veel mensen vinden dat prettiger dan een pilletje. Het kan bijdragen aan de stevigheid van huid en nagels, en zoals je merkt heeft het een paar maanden nodig voordat je er iets van ziet. We hebben een artikel over hoe lang dat ongeveer duurt: hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet. Fijn dat je het deelt.

corrie.19592 dagen geleden

Dank je Katja. Goed om te lezen dat die paar maanden normaal zijn. Ik dacht heel even dat ik geduld tekortkwam, maar ik ga gewoon lekker door. Door de koffie blijft voor mij het makkelijkst.